WOLUMETRIA

Wolumetria

Lifting wolumetryczny jest to zabieg z zakresu medycyny estetycznej, którybma na celu uzupełnienie objętości twarzy związanej z wiekiem lub szczególnym układem anatomicznym ubytków tkanki podskórnej twarzy. Wraz z upływem czasu tkanka podskórna ulega stopniowemu zanikowi i w pewnym momencie staje się to widoczne, mając niekorzystny wpływ na wygląd twarzy. Dodatkowo na skutek utraty elastyczności skóry, policzki obniżają się powodując tworzenie się fałdów i bruzd oraz obniżenie kącików ust.

Wskazania do liftingu wolumetrycznego:

• Uwydatnienie kości policzkowych
  • Modelowanie policzków
  • Wypełnienie zagłębień w okolicach skroni
  • Modelowanie podbródka
  • Modelowanie nosa

Bolesność:
W trakcie zabiegu występuje niezbyt dokuczliwe uczucie „rozpierania” w warstwie podskórnej, dlatego przed rozpoczęciem zabiegu lekarz decyduje (w konsultacji z pacjentem) o ewentualnym zastosowaniu znieczulenia miejscowego. Implant jest elastyczny, miękki i ma jednorodną konsystencję identyczną z tkanką pacjenta jest więc niewidoczny i niewyczuwalny. Aby dokładnie go rozprowadzić, dodatkowo wykonujemy delikatny masaż.

Kiedy efekt?
Zabieg gwarantuje spektakularne natychmiastowe efekty, które utrzymują się przez ok. 18-24 miesiące. Bezpośrednio po zabiegu pacjent może wrócić do normalnego życia. Wchłaniający się implant zapewnia doskonałe nawilżenie okolicznych tkanek dając tym samym efekt wypoczętej i zdrowej skóry. Czasami po zabiegu pojawiają się niewielkie krwiaki, ale da się je świetnie zamaskować makijażem korekcyjnym. Opis procedury Jest to zabieg stosunkowo prosty, szybki i bezpieczny w rękach doświadczonego lekarza. Preparat jest wstrzykiwany za pomocą specjalnej tępo zakończonej igły wprowadzanej przez nacięcie skóry w obrębie owłosionej skóry głowy. Nacięcie ma długość około 1,5 mm i jest niewidoczne 24h po zabiegu. Iniekcje mogą być również wykonywane tradycyjną igłą głęboko ku tkance podskórnej, a w niektórych obszarach, takich jak żuchwa lub podbródek, muszą sięgać kości.

Zalecenia pozabiegowe:

• Po leczeniu przez dwa tygodnie unikać silnego nasłonecznienia (solarium) i nagrzewania (sauna).

Przeciwwskazania:

• Ciąża, karmienie piersią
  • Choroby o podłożu autoimmunologicznym
  • Skłonność do powstawania blizn przerostowych
  • Stany zapalne skóry (opryszczka, trądzik)
  • Nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • Choroby nowotworowe

Uwaga! Odstęp czasowy między zabiegiem wypełniania zmarszczek, a innymi metodami odmładzania skóry (iniekcje toksyny botulinowej – Botox, laseroterapia, peeling chemiczny, mikrodermabrazja) powinien wynosić min. 3 tygodnie.

Objawy niepożądane:

• Zaczerwienienie, obrzęk
  • Ból w miejscu wstrzyknięcia materiału – objawy te znikają w przeciągu 72 godzin
  • Świąd w przypadku skóry wrażliwej
  • Nadwrażliwość w miejscu korekcji
  • Sporadycznie obrzęk pod postacią zgrubienia utrzymującego się kilka tygodni